Przypominająca informacja o obowiązku aktualizacji danych
Przypominająca informacja o obowiązku aktualizacji danych
Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Gdańsku przypomina o obowiązku aktualizacji danych w Rejestrze Pielęgniarek i Położnych oraz Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
Zgodnie z art. 19 ust. 2 oraz art. 46 ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej każda pielęgniarka/położna zobowiązana jest w do niezwłocznego zawiadomienia okręgowej rady pielęgniarek i położnych o zmianie danych określonych w art. 44. ust. 1 w terminie 14 dni od daty ich powstania.
Aktualizacji podlegają informacje dotyczące:
- zmiany nazwiska,
- ukończenia kursów i specjalizacji,
- ukończenia studiów wyższych,
- miejsca zamieszkania,
- rozpoczęcia i ustania zatrudnienia,
- zmianie miejsca pracy,
- utracie dokumentu uprawniającego do wykonywania zawodu.
Przypominamy również, że grupowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej pielęgniarek, pielęgniarzy i położnych wykupione przez Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych w Gdańsku obejmuje tylko osoby aktywne zawodowo z uregulowanymi składkami.
Liczba osób aktywnych zawodowo (liczba osób ubezpieczonych) ustalana jest co roku na podstawie danych wygenerowanych z Centralnego Rejestru Pielęgniarek i Położnych. Status „aktywny zawodowo” przypisany jest tylko do osób, które zgłosiły miejsce zatrudnienia do OIPiP.
Uwaga! Osoba, która nie dopełniła ww. – automatycznie traktowana jest przez Rejestr
jako osoba nieaktywna zawodowo.
Kontakt do działu : aktualizacja@oipip.gda.pl
Specjalista ds. Centralnego Rejestru Pielęgniarek i Położnych oraz PWZ
– Anna Piechowska tel. 780-027-801